جمع آوری داده های درحال حرکت

استفاده از فناوری‌های نوین و اتوماتیک برای مدیریت اموال و دارایی ثابت، موجب فراهم آمدن مزایای شناسایی اتوماتیک می‌شود. از طرف دیگر هزینه  نیز به شکل معقولی صرف خواهد شد. با این روش هدف‌های کنترلی و نظارتی نیز به طور کاملی برآورده خواهند شد.

نمونه‌ای از سیستم‌های نوین شناسایی اتوماتیک:

از دستگاه‌های هندهلد جهت ثبت اطلاعات اموال و دارایی‌های تحویلی به پرسنل و تغییرات ایجاد شده در اموال استفاده می‌شود. با اهمیت‌تر آن‌که اموال‌گردانی نیز با این دستگاه‌ها انجام خواهدشد.

انواع روش‌های عملیات جمع‌داری اموال:

دستگا‌ه‌های هندهلد در عملیات مرتبط با اموال در سازمان‌ها، به عنوان وسیله‌ای ضروری مورد نیاز هستند. پس از نصب تگ روی اموال موجود و ثبت آن در سامانه، اقداماتی در خصوص ثبت تغییرات ایجاد شده انجام می‌شود. جمع‌دار به هنگام نیاز به ایجاد تغییر در وضعیت هر دارایی تگ RFID آن را به وسیله دستگاه هندهلد می‌خواند و اطلاعات مربوطه در سیستم ثبت می‌شود. بعد از هر تغییر آن را ثبت نموده که بلافاصله پس از ثبت در سامانه قابل مشاهده است. نحوه ارتباط با نرم‌افزارهای فعلی (در صورت وجود)، به این صورت خواهد بود که جمع‌دار ابتدا اطلاعات را از نرم‌افزار فوق دریافت می‌کند. سپس به فضاهای مختلف استقرار دارایی می‌رود و عملیات مربوطه را انجام می‌دهد. پس از آن وقتی امور مربوط به دارایی را انجام داد اطلاعات را به سیستم نرم‌افزاری ارسال می‌کند.

شماتیک سیستم

کاربرد دیگر این سیستم، اموال‌گردانی به‌صورت غیردستی و با استفاده از هندهلد می‌باشد. در این سیستم، مسئول اموال‌گردانی قبل از ورود به هر مرکز هزینه‌، تگ آن را به وسیله RFID خود مراکز هزینه قرائت می‌نماید. سپس شروع به اسکن تگ‌اسکن هر یک از اموال کرده و مشخصات پلاک دارائی آن را نشان می‌دهد. در نتیجه اموال گردان از شرایط قبلی ثبت شده برای آن دارایی آگاه می‌شود. سرعت و دقت در جمع‌آوری آمار اموال و دارایی‌ها و مغایرت‌های احتمالی موجود، ویژگی خاص این سیستم به شمار می‌رود.

HandHeld:

هندهلدها و یا کامپیوترهای دستی، تجهیزاتی سیار با امکانات متنوع هستند که به کاربر امکان کار به‌صورت سیار را می‌دهد. این تجهیزات با عناوین دیگری مانند HandHeld Computers ،PDA و Industrial Mobile هم شناخته می‌شوند.

RFID Reader:

تجهیزات خاصی که برای تشخیص (Detect) و شناسائی تگ‌ها استفاده می‌شود.

RFID Tag:

تگ‌های RFID انواع مختلفی داشته که بنا بر جنس و تکنولوژی‌های متفاوت تعریف می‌گردند. این تگ‌ها یکی از اجزاء اصلی و مرکزی سیستم‌های RFID هستند.

RFID Encoder:

وسایل الکترونیکی که امکان نوشتن اطلاعات و داده را بر روی تگ فراهم می‌نمایند. این تجهیزات اکثرا جهت مقداردهی اولیه روی تگ‌ها استفاده می‌شود.

    سبد خرید